Narrativas Sobre Comunicación, Jerarquía Y Límites En Docentes Activas Con Indicadores De Estrés.
Loading...
Share
Date
2024-10-12, 2019-01-16
Director(s)
Publisher
Universidad Antonio Nariño
Campus
Faculty
Program
Degree obtained
Document type
COAR type
http://purl.org/coar/resource_type/c_46ec
Citation
Bibliographic Managers
Document Viewer
Select a file to preview:
item.page.resume
El objetivo de la siguiente investigación es describir la comunicación, jerarquía y límites
en las familias de 5 docentes activas con indicadores de estrés, los fundamentos teóricos
propuestos para esta investigación se basaron en el enfoque sistémico; la metodología utilizada
para el siguiente proyecto es cualitativa, la recolección de datos fue en base a una entrevista
semiestructurada realizada por las autoras del documento, a partir de este se realiza la
interpretación de las narrativas de cada una de las participantes, para mayor entendimiento se
utilizan 3 matrices, en la primera se encuentran las entrevistas de las docentes, indicadas con 3
colores respectivos a cada categoría a indagar, la segunda matriz se basa en la codificación de
elementos significativos de las entrevistas y en la tercera matriz se halla la interpretación,
contraste teórico y discusión de las 5 participantes.
Abstract
The objective of the following investigation is to describe the communication, hierarchy
and family limits of 5 professors, which are currently working and showing signs of stress. The
theorical fundations proposed for this investigation were based on a systematic approach. The
methodology used on the following investigation is quantitative. The data collection method was
based on a semi-structured interview developed by the document's authors, based on the
mentioned document an, interpretation of each one of the participant's narrative, for a better
understanding 3 different formats are used. The first format contains the professors' interviews,
highlighted in 3 different colors to point out the categories to inquire. The second format is based
on the codification of the important elements of the interviews and the third format is the
interpretation of the theorical contrast and discussion between the 5 participants