Desarrollo de video juego para la estimulación cognitiva de personas con accidentes cerebrovasculares
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Date
2023-06-05
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Universidad Antonio Nariño
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La presente investigación se realizó con el fin de diseñar un videojuego en 2D con
programación Unity para la rehabilitación de la capacidad de atención, memoria y concentración
de las personas en general, lo que ayudaría en la problemática del limitado acceso a este tipo de
terapias debido a los altos costos que requiere de un proceso medico psicoterapéutico, el cual no
está incluido en el POS del sistema de salud en Colombia. De manera que este estudio se distribuye
en 5 capítulos, el primero hace referencia a la introducción en el cual se hace referencia a las
principales dificultades cognitivos que pueden estimularse por medio de este tipo de herramientas,
en el segundo capítulo se encuentra los objetivos de la investigación,
Abstract
This research was conducted in order to design a 2D video game with Unity programming
for the rehabilitation of attention, memory and concentration of people in general, which would
help in the problem of limited access to this type of therapy due to the high costs required for a
medical psychotherapeutic process, which is not included in the POS of the health system in
Colombia. So that this study is distributed in 5 chapters, the first refers to the introduction in which
reference is made to the main cognitive difficulties that can be stimulated by means of this type of
tools, in the second chapter is the objectives of the research, which is to design a non-immersive
2D video game in order to help in the process of cognitive rehabilitation of people, the next chapter
is the theoretical framework where the theoretical foundation of both cognitive analysis and
technical knowledge of video games is found, in a fourth chapter is the descriptive and quantitative
research methodology, with an empirical