2024-10-102024-10-10https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11408The aim is to understand the time profile of postgraduate students and to provide pedagogical guidance. A quantitative and descriptive study was conducted with 102 postgraduate students who completed: Zimbardo's Time Perspective Inventory (1999); 27 students answered a questionnaire on the effects of the COVID-19 pandemic/quarantine on their lives. The results showed three-time styles. The importance of providing an orientation space for student orientation is considered, which facilitates the development of cognitive and socio-emotional competences necessary to face the demands of the context.El objetivo es comprender el perfil temporal que poseen estudiantes de postgrado y efectuar orientaciones pedagógicas. Se efectuó un estudio cuantitativo y descriptivo, con 102 estudiantes de postgrados, que completaron: Inventario de Perspectiva Temporal de Zimbardo (1999); 27 estudiantes respondieron un cuestionario sobre los efectos que la pandemia/cuarentena por COVID-19 acarreó en sus vidas. Los resultados arrojaron tres estilos temporales. Se considera la importancia de brindar un espacio de orientación al alumnado, que facilite el desarrollo de competencias cognitivas y socioemocionales para afrontar las exigencias del contexto.application/pdfDerechos de autor 2021 Daura Florencia, Cecilia Barni, Mariela Gonzálezhttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0orientación temporalCOVID-19orientación pedagógicacompetencias cognitivas y socioemocionalesTime PerspectivePedagogical OrientationCognitive and Socio-emotional CompetencesCOVID-19Actitud hacia el futuro de estudiantes de posgrados. Orientaciones pedagógicas para el desarrollo de competencias cognitivas y socioemocionalesinfo:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2