2024-10-102024-10-10https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11356In the academic program of Bachelor of Performing Arts; Acting and Contemporary Dance specialty (training of actors and dancers) of eight semesters, only two semesters are taught the subject Voice I and Voice II, the program of subject one, has the specific objectives: “You will manage your vocal expression through the creative interpretation of poetic texts, including bodywork in a consistent manner” and part of the thematic content states: “Creative interpretation (to be evaluated). Free verse: Analysis by ideas, Review of its sounds, Rhythm, Vocal exercises, The rest of the body in the poetic text; which implies a disadvantage for actors in training since they lack knowledge of Classical Baroque theater and its interpretation.En el programa académico de Licenciatura en Artes Escénicas; especialidad Actuación y Danza Contemporánea (formación de actores y bailarines) de ocho semestres, se imparten solo dos semestres la asignatura Voz I y Voz II, el programa de la materia uno, tiene como objetivos específicos: “Manejará su expresión vocal a través de la interpretación creativa de textos poéticos, incluyendo en ello trabajo corporal de manera consecuente” y parte del contenido temático señala: “Interpretación creativa (a evaluar). El verso libre: Análisis por ideas, Revisión de sus sonidos, Ritmo, Ejercicios vocales, El resto del cuerpo en el texto poético; lo cual implica una desventaja para los actores en formación en tanto que carecen del conocimiento del teatro Clásico del barroco y su interpretación.application/pdfDerechos de autor 2024 Luis Ricardo Gaitán Osoriohttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0The voice, the verse and Alicia.La voz, el verso y Alicia.info:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2