Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)Orejuela Susa, AlexanderCuellar Villalobos, María PazGarzón Velásquez, Jonathan David2023-02-172023-02-172022-11-25http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/7575The purpose of this degree project is the creation of an audiovisual proposal that allows me to visualize the historical, cultural and symbolic aspects of the Colombian market squares through the development of a documentary series as a contribution to the audiovisual narratives used in Colombia, from the perspective and concepts from the field of graphic design. Applying the narratives of hybrid documentaries, traditions, stories, anecdotes and real events will be followed, which unfold within the market places applied to a fictional context told from the perspective of Colombian families. The development of this degree project focuses on establishing the stage of audiovisual development, for the realization of a teaser and graphics proposals that allow presenting the concepts and ideas proposed for the development of the themes of the hybrid documentary series.Este proyecto de grado tiene como fin la creación de una propuesta audiovisual que me permita visualizar los aspectos históricos, culturales y simbólicos de las plazas de mercado Colombianas mediante el desarrollo de una serie documental como aporte a las narrativas audiovisuales utilizadas en Colombia, desde la perspectiva y conceptos del campo del diseño gráfico.spaAcceso abiertoSerie documentalDocumental híbridoaspectos simbólicos, plazas de mercado colombianasT46.23 G245uUna vuelta por la plaza: propuesta de serie documental híbrida para la visibilización de la cultura e historia de las plazas de mercadoTrabajo de grado (Pregrado y/o Especialización)Documentary serieshybrid documentarysymbolic aspects, Colombian market placesinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2Agencia Andes. (2017). Las huecas de Ecuador se disputan los paladares del turismo culinario. El Tiempo, Diario de Cuenca. Recuperado de https://www.eltiempo.com.ec/noticias/novedades/1/las-huecas-de-ecuador-se-disputan-los-palada res-del-turismo-culinarioBarahona Montenegro, J. M., & Cobos González, L. P. (2022). Plaza de mercado La Perseverancia: gestión y preservación de la memoria colectiva. Recuperado de https://repository.javeriana.edu.co/bitstream/handle/10554/61008/Trabajo%20de%20Grado%20J. %20Barahona%2c%20L.%20Cobos.pdf?sequence=1&isAllowed=yCastillo, H. H. (2014). Plazas de mercado en Bogotá, generadoras de residuos y desarrollo. Conama. Recuperado de http://www.conama.org/conama/download/files/conama2014/CT% 202014/1896711446.pdfCerqueira, A. (2018). Narrativas Cinematográficas. Knoow.Net. Recuperado de https://knoow.net/es/artes-y-letras/cine-teatro/narrativas-cinematograficas/Chuet, J. P. (2021). Qué es la cuarta pared en el cine. Economía Digital. Recuperado de https://www.economiadigital.es/tendenciashoy/imagen/cine/que-es-la-cuarta-pared-en-el-cine.ht mClemSinOxigeno. (2019). ClemSinOxigeno. clemsinoxigeno.com. recuperado de https://clemsinoxigeno.com/Delgado Rojas, C. A. (2012). El documental híbrido la delgada línea entre realidad y ficción. Recuperado de https://repository.javeriana.edu.co/bitstream/handle/10554/11311/DelgadoRojas CamiloAndres2012.pdf?sequence=3Filmaffinity, (2020). Street Food: Latinoamérica (Serie de TV) (2020). Filmaffinity. Recuperado de https://www.filmaffinity.com/es/film954093.htmFancisco, M. (2006). El profesor Súper O. RTVCPlay. Recupera de https://www.rtvcplay.co/series-documentales/el-profesor-super-o-historicoFrancini, L., Fernández, F., & Martínez, J. (2017). La importancia de la etapa de Desarrollo del Proyecto* - PDF Free Download. DocPlayer. Recuperdado de https://docplayer.es/41517218-La-importancia-de-la-etapa-de-desarrollo-del-proyecto.htmlinstname:Universidad Antonio Nariñoreponame:Repositorio Institucional UANrepourl:https://repositorio.uan.edu.co/