Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)Luna Nieto, Ricardo AndrésGonzález Trujillo, Juan ManuelGómez Peña, Angela Patricia2021-03-102021-03-102020-05-06http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/3166This work seeks to explain and reason regarding the importance of offering higher education in the municipality of San Martín Meta, the objective is to guarantee to the youth population the access to the project of the Universidad del Alto del Ariari, supporting through agricultural, agronomic, agri-environmental and other related careers the economic and social development of the municipality. In turn, this will allow the conservation of the environment and the proper use of knowledge: through research and practice, which linked to concepts such as conservation, recovery, integration and sustainable development gives as collateral benefit the agricultural research and training. Seeking to generate new ideas about agricultural territories so that they are a transitional element between the countryside and the urban area. Due to date, the development of a college for the professional development of the community has not been managed; conditions such as the lack of infrastructure, machinery and areas for the efficient development of education and the current academic offer in the municipality are technical studies and technologists. It is considered that the project seeks to be influential with urban and rural communities, helping to educate the population of the municipality.El presente trabajo busca exponer y razonar sobre la importancia de ofertar la educación superior en el Municipio de San Martín Meta, el objetivo desde lo social es garantizar a la población juvenil el poder acceder al proyecto de la Universidad Del Alto Ariari, apoyando a través de las carreras agropecuarias, agronómicas, agroambientales y demás carreras afines, el desarrollo económico y social del municipio. A su vez, esto permitirá el uso adecuado de los conocimientos: por medio de la investigación y la práctica, lo cual va ligado a conceptos como recuperación, integración y desarrollo sostenible, dando como beneficio colateral la creación de grupos de investigación que den aportes a la capacitación agrícola, buscando generar nuevas ideas sobre los territorios agrícolas de manera que sean elemento de transición entre el campo y el casco urbano. Actualmente no se ha logrado gestionar el desarrollo de una institución universitaria para el progreso profesional de la comunidad; las condiciones como la falta de infraestructura, maquinaria y áreas destinadas al desarrollo eficiente de la educación y la oferta académica actual en el municipio, de estudios técnicos y tecnólogos. Se considera que el proyecto busca ser incluyente con las comunidades urbanas y rurales, contribuyendo a la educación nacional y en específico a la población del municipio.27.88 MBspaAcceso abiertoEducación superiorUniversidad del alto AriariSan Martín Meta721 G569dDiseño arquitectónico universidad del Alto AriariTrabajo de grado (Pregrado y/o Especialización)ArquitecturaHigher educationArquitecturaUniversity of Alto AriariSan Martín Metainfo:eu-repo/semantics/openAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2Alcaldia De San Martín Meta. (2012-2015). Plan desarrollo territorial. Municipio San Martín Meta.ArchDaily Colombia. (09 de Marzo de 2013). Bachillerato del Instituto Cultural Tampico / Taller Veinticuatro. Obtenido de archdaily.co/co/02-289686/new-high-school-campus-taller-veinticuatro>Baldi, G. (2010). Percepción de la calidad de vida en una muestra de individuos residentes en la región de cuyo, Argentina, Fundamentos en humanidades. 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