Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)Pérez Jaramillo, AdolfoMaya Giraldo, MonicaMarín Trujillo, Laura Daniela2021-08-182021-08-182021-05-21http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/4634The objective of this study is to determine the practices and beliefs of healthy lifestyles and their relationship with academic performance in Public Accounting students. A descriptive cross-sectional study was carried out. The population universe is made up of all Public Accounting students at the Antonio Nariño University. The sample size consisted of 83 students to whom the Practices and Beliefs About Life Styles questionnaire was applied, validated by Arrivillaga, Salazar and Gómez, which assesses six dimensions of lifestyle: condition, physical activity and sport; Leisure time; self-care and medical care; Feeding Habits; consumption of alcohol, tobacco and other drugs; and I dream.El objetivo de este estudio es determinar las prácticas y creencias de estilos de vida saludable y su relación con el rendimiento académico en estudiantes de Contaduría Pública. Se llevó a cabo un estudio descriptivo de corte transversal. El universo poblacional está compuesto por todos los estudiantes de Contaduría Pública de la Universidad Antonio Nariño. El tamaño muestral estuvo conformado por 83 estudiantes a quienes se les aplicó cuestionario de Prácticas y Creencias Sobre Estilos de Vida, validado por Arrivillaga, Salazar y Gómez, que evalúa seis dimensiones del estilo de vida: condición, actividad física y deporte; tiempo de ocio; autocuidado y cuidado médico; hábitos alimenticios; consumo de alcohol, tabaco y otras drogas; y sueño.spaAcceso abiertoHábitos de vida saludablesPrácticasCreenciasRendimiento académicoEstilos de vida saludable y su relación con el rendimiento académico en estudiantes de contaduríaTrabajo de grado (Pregrado y/o Especialización)Healthy lifestyle habitsPracticesBeliefsAcademic performance.info:eu-repo/semantics/openAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2Alkhateeb, S. A., Alkhameesi, N. F., Lamfon, G. N., Khawandanh, S. Z., Kurdi, L. K., Faran, M. Y., Khoja, A. A., Bukhari, L. M., Aljahdali, H. R., Ashour, N. A., Bagasi, H. T., Delli, R. A., Khoja, O. A., & Safdar, O. Y. (2019). Pattern of physical exercise practice among university students in the Kingdom of Saudi Arabia (before beginning and during college): A cross-sectional study. BMC Public Health, 19(1), 1716. https://doi.org/10.1186/s12889-019-8093-2Ariztía, T. (2017). La teoría de las prácticas sociales: particularidades, posibilidades y límites. Cinta Moebio, 59, 221–234. https://doi.org/10.4067/S0717- 554X2017000200221Arrivillaga, M., Salazar, I. C., & Correa, D. (2003). Creencias sobre la salud y su relación con las prácticas de riesgo o de protección en jóvenes universitarios. Colombia Médica, 34(4), 186–195. https://www.redalyc.org/pdf/283/28334403.pdfArshad, M., Imran, S., & Mahmood, K. (2015). Self-Esteem & Academic Performance among University Students . Journal of Education and Practice , 6(1), 156–166. www.iiste.orgAyotunde Yusuf, T., Onifade, C. A., Bello, O. S., & Ayotunde, T. (2016). Impact of Class Size on Learning, Behavioral and General Attitudes of Students in Secondary Schools in Abeokuta, Ogun State Nigeria. Journal of Research Initiatives, 2(1), 30. http://digitalcommons.uncfsu.edu/jrihttp://digitalcommons.uncfsu.edu/jri/vol2/iss1/12Bautista, J., Barrantes, J., & Gil, J. (2016). Estado del arte de recreación, tiempo libre y ocio. Corporación Universitaria Minuto de Dios.Climent, M. T., Vilaplana, A. M., Arnedo, A., Vilar, J., & Moreno-Royo, L. (2013). Estilos de vida asociados a deterioro cognitivo. Estudio preliminar desde la farmacia comunitaria ARTÍCULO ORIGINAL. Revista de Investigación Clínica, 65(6), 500– 46 509.El Ansari, W., Stock, C., & Mills, C. (2013). Is alcohol consumption associated with poor academic achievement in university students? International Journal of Preventive Medicine, 4(10), 1175–1188. /pmc/articles/PMC3843305/?report=abstractEscobar, M., & Pico, M. (2013). Autocuidado de la salud en jóvenes universitarios, Manizales. Revista Facultad Nacional de Salud Pública , 31(2), 176–186. http://www.scielo.org.co/pdf/rfnsp/v31n2/v31n2a03.pdfFernández Morales, I., Aguilar Vilas, M. . V, Mateos Vega, C. J., & Martínez Para, M. . C. (2008). Relación entre la calidad del desayuno y el rendimiento académico en adolescentes de Guadalajara (Castilla-La Mancha). Nutrición Hospitalaria, 23(4), 383–387. http://scielo.isciii.es/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0212- 16112008000500011instname:Universidad Antonio Nariñoreponame:Repositorio Institucional UANrepourl:https://repositorio.uan.edu.co/