Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)Pinzón Escudero Mayelis ElenaSarmiento Romero Deison2024-08-292024-08-292024-06-052024-08-29https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/10139The purpose of this research is to describe the relationship between family dynamics and school performance in 8th grade high school students at the GARDNER Institute of the Riohacha District. The sample included 14 8th grade high school students from the selected educational institution in the District of Riohacha. A descriptive methodology with a correlational approach was used, combining a quantitative approach. A structured questionnaire was administered to collect data on family characteristics and the level of support received from parents, to obtain a more detailed understanding of family dynamics and their influence on school performance.Esta investigación tiene como propósito describir la relación de las dinámicas familiares con el desempeño escolar en estudiantes de 8° de bachillerato del Instituto GARDNER del Distrito de Riohacha. La muestra incluyó a 14 estudiantes de 8° de bachillerato de la institución educativa seleccionada en el Distrito de Riohacha. Se utilizó una metodología descriptiva con corte correlacional, combinando enfoque cuantitativo. Se administró un cuestionario estructurado para recopilar datos sobre las características familiares y el nivel de apoyo recibido por parte de los padres, para obtener una comprensión más detallada de las dinámicas familiares y su influencia en el desempeño escolar. LpdfEspañolAcceso abiertoDinámica familiar,estilo de crianza,desempeño académico,Funcionalidad familiar,comunicación familiar.Relación de las dinámicas familiares con el desempeño escolar en estudiantes de 8° de bachillerato de una institución educativa del Distrito de Riohacha.Family dynamics,parenting style,academic performance,family functionality,family communication.Estudio descriptivoinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2