Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)Castiblanco Roldán, Andrés2021-11-102021-11-102011-07-20http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/5258This article contains some reflection of the research results and Heritage Cultural Industry Social (2010) which sought to look at the relationship of these two concepts in their play of interests in the contemporary context framework and take the pulse of the various guilds and sectors of cultural production in recent years, starting from the question of how to make the Corporate Social Responsibility and the influence of this current on setting the conditions under which it occurs and is protected culture in Colombia.Este artículo de reflexión recoge algunos resultados de la investigación “Industria cultural y patrimonio social” (2010), con la cual se buscó mirar la relación de estos dos conceptos en su juego de intereses, en el contexto contemporáneo nacional, y tomar el pulso de las diferentes agremiaciones y sectores de producción cultural en los últimos años, partiendo de la pregunta sobre cómo se realiza la responsabilidad social empresarial y la influencia de esta corriente sobre la configuración de las condiciones en que se produce y se protege la cultura en Colombia.application/pdfspaAcceso abiertopatrimonio socialherenciassocial heritageindustria culturalinheritancemercancíacultural industryconsumoconsumer goodscontextosproduction contextsproducciónMemorias de la industria cultural y el concepto de patrimonio social en el contexto colombianoinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/openAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2