2024-10-102024-10-10https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11355This article can be read as a swarm of conclusions, reflections, experiences or political decisions that emerge from the current research developed from the Research/Creation modality and are installed in the dialogue of Art, Ethics and Politics of Master in Art, Education and Culture at National Pedagogical University. Relationships are established between the situated performative practices of the teacher-creator “I” and the urban public spaces, evidencing the life of the bees as a symbolic universe due to their ways of inhabiting and building their hive, the way they communicate, the work uninterrupted throughout its life and the “bee space” understood in this research as a place of transit in the hive, a Liminal space.Este artículo puede ser leído como un enjambre de conclusiones, reflexiones, experiencias o decisiones políticas que emergen de la actual investigación desarrollada desde la modalidad de Investigación/Creación y se instala en el diálogo de Arte, Ética y Política de la Maestría en Arte, Educación y Cultura, de la Universidad Pedagógica Nacional. Se establecen relaciones entre las prácticas performativas situadas del “Yo” profesor- creador y los espacios públicos urbanos, evidenciando la vida de las abejas como un universo simbólico por sus modos de habitar y construir su colmena, la forma en que se comunican, el trabajo ininterrumpido durante toda su vida y el “espacio abeja” entendido en esta investigación como un lugar de tránsito en la colmena, un espacio Liminal.application/pdfhttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0AbejasCiudadDramaturgiaCityBeesDramaturgyA.N.S.A.Liminal dramaturgies of a bee in the city: (Native Stingless Bees)A.N.S.A.Dramaturgias liminales de una abeja en la ciudad: (Abejas Nativas Sin Aguijón)info:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2