2024-10-102024-10-10https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11519The presentation analyzes the situation of rural education in Colombia, identifying limitations such as school dropouts, lack of resources, corruption, quality, little belonging, inequality and exclusion. In addition, it seeks: What factors are limiting the current situation of rural education in Colombia? To answer this question, the following general purpose of the work is taken into account: analyze and reflect on the solutions that rural education in Colombia can have from a comprehensive and collaborative perspective. To do this, a bibliographic review was carried out in Redalyc and Google academic.La ponencia analiza la situación de la educación rural en Colombia, identificando las limitaciones como la deserción escolar, la falta de recursos, la corrupción, la calidad, la poca pertenencia, la inequidad y la exclusión además de ello busca ¿Qué factores están limitando la situación actual de la educación rural en Colombia? Para responder a esta pregunta se tiene en cuenta el siguientepropósito general del trabajo: analizar y reflexionar sobre las soluciones que puede tener la educación rural en Colombia desde una mirada integral y colaborativa. Para ello, se realizó una revisión bibliográfica en Redalyc y Google académico.application/vnd.openxmlformats-officedocument.wordprocessingml.documenthttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0Inclusión educativa e innovacióneducación rural en Colombia y limitaciones en la educaciónEducational inclusion and innovationrural education in Colombia and limitations in educationLimitaciones de la educación rural en Colombiainfo:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2