Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)García Montaño, Luis FelipePrieto Gómez, Karen Julieth2024-01-312024-01-312023-11-27http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/9125The objective of this proposal is to provide an overview of the application of role-playing as a metacognitive learning strategy implemented through CALLA to acquire English vocabulary. The need to create this is because role plays are often carried out where they are used as a metacognitive learning strategy to acquire vocabulary.El objetivo de esta propuesta es brindar una visión general de la aplicación del juego de roles como estrategia de aprendizaje metacognitivo implementada a través de CALLA para adquirir vocabulario en inglés. La necesidad de crear esto se debe a que a menudo se realizan juegos de roles donde se utilizan como estrategia de aprendizaje metacognitivo para adquirir vocabulario.spaAcceso abiertoJuego de rolvocabularioestrategias de aprendizajemetacognitiva410.68 P949Role-playing as a CALLA-related metacognitive learning strategy for English vocabulary acquisition in EFL classrooms.Trabajo de grado (Pregrado y/o Especialización)Role playvocabularymetacognitive learningstrategieinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2Abdessallam, K., Mohamed, M. B., & El Ghouati, A. (2023). The Importance of Role-Playing Activities in Developing Students’ Speaking Competence. https://www.researchgate.net/profile/Abdessallam-Khamouja/publication/370505017_The_Import ance_of_Role Playing_Activities_in_Developing_Students'_Speaking_Competence/links/6453a8 284af788735258b827/The-Importance-of-Role-Playing-Activities-in-Developing-Students-Speak ing-Competence.pdfAlghamdy, R. (2022). How Do EFL Learners Interact and Learn English Communication Skills during a Role-Play Strategy? World Journal of English Language, 12(1), 313-313. https://ideas.repec.org/a/jfr/wjel11/v12y2022i1p313.htmlAMINE, I. (2022). The Effects of the Cognitive Academic Language Learning Approach (CALLA) on Vocabulary Strategy Use by Moroccan Common Core Graders. International Journal of English Literature and Social Sciences (IJELS), 7(2). https://journal-repository.theshillonga.com/index.php/ijels/article/view/4872Arpentii, T. (2022). Using role-play tasks in the development of oral production skills. In Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice (Vol. 3, pp. 182-186). https://ibn.idsi.md/vizualizare_articol/153952Chahuillco, B. P. S., & Jiménez, O. C. S. (2020). La dramatización como herramienta didáctica para la mejora de la calidad del aprendizaje en la expresión oral del idioma inglés, nivel inicial Institución Educativa Privada Canonesas de la Cruz–Pueblo Libre, Lima 2018. Journal of the Academy, (3), 119-135. https://journalacademy.net/index.php/revista/article/view/32Córdoba, N. S., Astorquia, L. E., Alegrechy, A. H., Díaz Ferrari, A., & Luques, V. (2023). Metodología de la investigación I. http://200.3.125.79:8080/handle/2133/25465Cuitiño, J., Díaz, C. & Otárola, J. (2019). Promoción de la fluidez y precisión oral en inglés a través del role play. Cuadernos de investigación Educativa. http://www.scielo.edu.uy/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1688-93042019000100043Decker, A. (2012). How to teach speaking skills? Journal of Education and Practice. https://www.academia.edu/download/13141485/11.How_to_Teach_Speaking_Skill.pdfForbes, K., & Fisher, L. (2018). The impact of expanding advanced level secondary school students' awareness and use of metacognitive learning strategies on confidence and proficiency in foreign language speaking skills. The Language Learning Journal, 46(2), 173-185. https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/09571736.2015.1010448?scroll=top&needAccess= true&role=tabGarma Cardenas, C. R. (2021). Juego de roles para fortalecer la expresión oral en inglés en estudiantes de 2º de secundaria San Juan de Lurigancho, 2021. https://repositorio.ucv.edu.pe/handle/20.500.12692/68115George Reyes, C. E. (2019). Estrategia metodológica para elaborar el estado del arte como un producto de investigación educativa. Praxis educativa, 23(3), 29-32. http://www.scielo.org.ar/scielo.php?pid=S0328-97022019000300029&script=sci_arttextGioia, D. (2021). A systematic methodology for doing qualitative research. The Journal of Applied Behavioral Science, 57(1), 20-29. https://journals.sagepub.com/doi/abs/10.1177/0021886320982715instname:Universidad Antonio Nariñoreponame:Repositorio Institucional UANrepourl:https://repositorio.uan.edu.co/