Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)Durán Morantes, AlfredoOrtega López, Eduardo RafaelRodríguez Osorio, Francisco RamónMayorga Parra, Oswaldo2022-04-262022-04-262021-11-30http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/6340To manage business knowledge, different techniques can be used, in the first instance it must be determined which skills are essential for the company. These depend on the nature of their activity, in addition to the environment in which they operate. Some procedures to manage knowledge we can mention the following: First we can say, the internal study lies in offering courses and training to its employees, expanding the intellects about defined activities, the optimal, objective and useful information for the company. A second will be teamwork. There are certain events that depend on the experience of the employees themselves; they are those subjective points of view that are in the person's own knowledge. The best way to achieve this objective is to promote teamwork, in this way the staff will be able to transmit their knowledge to their colleagues, thus creating a collective knowledge.Para gestionar en conocimiento empresarial, se pueden emplear diferentes técnicas, en primera instancia se debe determinar que destrezas son indispensables para la empresa. Estás dependen por la naturaleza de su actividad, adicional el entorno al cual operen. Algunos procedimientos para lograr gestionar el conocimiento podemos mencionar las siguientes: Primero podemos decir, el estudio interno radica en ofrecer le cursos y capacitaciones a sus empleados, ampliando los intelectos acerca de definidas actividades, la información óptima, objetiva y útil para la empresa.spaAcceso abiertoModelo de gestión del conocimiento, conocimiento, creación, conocimiento empresarialDiseño de modelo en gestionamiento del conocimiento empresarial para garantizar transparencia asertiva en el conocimiento de una compañíaTrabajo de grado (Pregrado y/o Especialización)Knowledge management model, knowledge, creation, business knowledgeinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2http://www.cegesti.org/exitoempresarial/publicaciones/publicacion_135_310111_es.pdfhttps://www.apd.es/gestion-conocimiento-empresarial/https://www.revistaespacios.com/a05v26n02/05260242.html#:~:text=Alavi%20y%20Leidn er%20(2003%3A19,no%20%C3%BAtiles%2C%20precisos%20o%20estructurables.https://www.ecured.cu/Gesti%C3%B3n_del_conocimientohttps://repositorio.utb.edu.co/bitstream/handle/20.500.12585/2798/0065031.pdf?sequence= 1&isAllowed=yhttp://biblioteca2.ucab.edu.ve/anexos/biblioteca/marc/texto/AAQ1280.pdfhttps://repositorio.utb.edu.co/bitstream/handle/20.500.12585/2798/0065031.pdf?sequence= 1&isAllowed=yAngKim, Soonhee and Hyangsoo Lee. (2004). “Organizational Factors Affecting Knowledge Sharing Capabilities in E-Government: An Empirical Study.”Adams, Garry L., and Bruce T. Lamon. (2003). “Knowledge Management Systems and Developing Sustainable Competitive Advantage.” Journal of Knowledge Management 7(2):142–54.instname:Universidad Antonio Nariñoreponame:Repositorio Institucional UANrepourl:https://repositorio.uan.edu.co/