2024-10-102024-10-10https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11340This paper is about some fundamental aspects of the art of puppetry: Body, object, and dramaturgy, which require some special dispositions from the actor when interpreting or passing through the theater of puppets and objects to give life to a show, and finally think about some projections of research and fields of work on puppets and their many possibilities. Reflections inspired by the work carried out by El Taller de Los Cacharros and the Elective of puppets and objects carried out in the Bachelor of Performing Arts of the UAN during the years 2019 and 2020.En esta ponencia que he denominado “Títeres, el camino del objeto” quisiera abordar algunos aspectos fundamentales del arte de los títeres: Cuerpo, objeto y dramaturgia, los cuales exigen del actor algunas disposiciones especiales a la hora de interpretar o transcurrir por el teatro de títeres y objetos para dar vida a un espectáculo, y finalmente pensar en algunas proyecciones de investigación y campos de trabajo en los títeres y sus múltiples posibilidades. Reflexiones inspiradas en el trabajo realizado por El Taller de los Cacharros y la Electiva de títeres y objetos realizada en la Licenciatura en Artes Escénicas de la UAN durante los años 2019 y 2020.application/pdfhttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0TítereCuerpoObjetoEscenaBodyPuppetSceneObjectPuppets, the way of the objectTíteres, el camino del objetoinfo:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2