Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)Perez Jaramillo, AdolfoRojas Cumbalaza, Brigitte Melissa2022-08-172022-08-172022-06-19http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/6779The construction and validation of the educational video, including the stages of pre production, production, postproduction and evaluation of the comprehension and exhaustiveness of the content, took 6 months, the suggestions of the experts who participated in the study were discussed among the authors and accepted, when it was relevant. Five experts participated in the validation of the storyboard. In the evaluation of the content congruence, all the experts considered the information in the storyboard to be understandable, with a logical sequence and easily assimilated language, appropriate to the target. The pre allowed the construction ofproduction and production stages the proposed video, the duration of its final version is 5 minutes and twenty seconds.La construcción y validación del video educativo, incluidas las etapas de preproducción, producción, postproducción y evaluación de la comprensión y exhaustivida 6 meses, l as s d del contenido, tomó ugerencias de los expertos que participaron en el estudio fueron discutidas entre los autores y aceptadas, cuando fue pertinente. guion Cinco expertos participaron en la validación del gráfico. En la evaluación de la congruencia de contenido, todos los exp ertos consideraron comprensible la información del storyboard, con secuencia lógica y lenguaje de fácil asimilación, adecuado al target. Las etapas de preproducción y producción permitieron la construcción del video propuesto, la duración de su versión fin al es de 5 minutos y veinte segundos.spaAcceso abiertoVideos educativosSalud oralDiscapacidad auditivaOdontologíaÍndice de validez de contenido por expertos de un video educativo en salud oral con lenguaje de señas para niños.Trabajo de grado (Pregrado y/o Especialización)Educational videoOral healthHearing impairedDentistryinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2American Psychological Association. (2020). Publication manual of the American Psychological Association (7th ed.). American Psychological Association. https://doi.org/10.1037/0000165-000Ávila, N., Navarro, F. y Tapia, M. (2020). Identidad, voz y agencia: claves para una enseñanza inclusiva de la escritura en la universidad. Archivos analíticos de políticas educativas, 28(98). https://doi.org/10.14507/epaa.28.4722Baldacchino, L. (2019). Intuition in entrepreneurial cognition. In A. Caputo & M. Pellegrini (Eds.), The anatomy of entrepreneurial decisions (pp. 29–56). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-030-19685-1_3Barbosa, R. M., & Bezerra, A. K. (2011). Validação de um vídeo educativo para promoção do apego entre mãe soropositiva para HIV e seu filho. Revista Brasileira de Enfermagem, 64, 328-334.Cassany, D. (2012). En línea: Leer y escribir en la red. Anagrama. Da Silva, NF, da Silva, NCM, dos Santos Ribeiro, V., Iunes, DH y de Carvalho, EC (2017). Construcción y validación de un video educativo sobre reflexología podal.Falkembach, G. A. M. (2005). Concepção e desenvolvimento de material educativo digital. Renote, 3(1).Fleming, S. E., Reynolds, J., & Wallace, B. (2009). Lights... camera... action! a guide for creating a DVD/video. Nurse Educator, 34(3), 118-121.Galindo-Neto, NM, Alexandre, ACS, Barros, LM, Sá, GGDM, Carvalho, KMD y Caetano, J. Á. (2019). Creación y validación de un video educativo para personas sordas sobre reanimación cardiopulmonar. Revista latino-americana de enfermagem , 27Garyga, V., Pochelu, F., Thivichon-Prince, B., Aouini, W., Santamaria, J., Lambert, F., ... & Grosgogeat, B. (2019). GoPerio-impact of a personalized video and an automated two-way text-messaging system in oral hygiene motivation: study protocol for a randomized controlled trial. Trials, 20(1), 1-14.Hammer, D., Melhuish, E., & Howard, S. J. (2017). Do aspects of social, emotional and behavioural development in the pre-school period concurrently predict later cognitive and academic attainment? Australian Journal of Education, 61(3), 270–287. https://doi.org/10.1177/0004944117729514instname:Universidad Antonio Nariñoreponame:Repositorio Institucional UANrepourl:https://repositorio.uan.edu.co/