Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)Rivera González, ErnestoSánchez Mendoza, Adriana BrigithVargas Chaparro, Juan Camilo2024-10-042024-10-042018-06-262024-10-04https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/10290The following research seeks to describe the relationship between academic stress and family functionality in students of the INGABO institute in the city of Bogotá. A non- experimental quantitative analysis was carried out, with a sample of 197 students where he used two instruments (SISCO) planned by Barraza (2008) for academic stress and the (APGAR) revised for South America by Suarez and Alcalá (2014), for functionality family. Revealing that there is a moderate academic stress level with 70.56% referring to 139 people and in terms of family functionality if there is a level of mild family dysfunction with 45.69% equivalent to 90 people. Regarding the relationship of the two variables, a correlation analysis was performed using the Pearson correlation coefficient, showing that there is no correlation.La siguiente investigación busca describir la relación entre estrés académico y funcionalidad familiar en estudiantes del instituto INGABO en la ciudad de Bogotá. Se realizó un análisis cuantitativo no experimental, con una muestra de 197 estudiantes donde se utilizaron dos instrumentos él (SISCO) planteado por Barraza (2008) para estrés académico y el (APGAR) revisado para Suramérica por Suarez y Alcalá (2014), para funcionalidad familiar. Los resultados indican que existe un nivel de estrés académico moderado en un 70,56 % es decir 139 personas y en cuanto a la funcionalidad familiar existe un nivel de disfunción familiar leve con 45,69% equivalente a 90 personas. En cuanto a la relación de las dos variables se realizó un análisis correlacional usando el coeficiente de correlación de Pearson, arrojando que no existe una correlación estadísticamente significativapdfEspañolAcceso abiertoEstrésEstrés académicoFuncionalidad familiarEstrés Académico y Funcionalidad Familiar en Estudiantes del Instituto IngaboStressacademic stressfamily functionalityfamily dysfunctionEstudio descriptivoinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2