Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)Betancourt, Carolina I.Ariza Gomez, Laura Andrea2021-02-182021-02-182020-11-26http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/1511Nowadays, Soacha is one of the municipality presents higher déficit in high education coverage in the metropolitan area of Bogotá, which causes the affected population have to displace to other cities like Bogotá where there is a greater educational offer to access to equipments that provide this service. The University Campus in Soacha is an architectural project in order to respond to municipality’s high educational needs , through 8 methodological phases that allow to do an analysis and diagnosis in the Soacha municipality to understand the operation of the territory and the needs that present there. As a final result, an equipament of high education is proposed, it´s characterized to have a compact typology and it groups not only educational activities but complementary and recreational activities, which respond to the territory vocation and to the knowledge areas that have higher demand unmet in the municipality. In the same way, the Project responds to the indicators established in en UI GreenMetric World University Ranking with the purpouse of promote the sustainable development in the university campus.Actualmente, Soacha es uno de los municipios que presenta mayor déficit en cobertura de educación superior en el ámbito metropolitano de Bogotá, lo cual ocasiona que la población afectada deba desplazarse a otras ciudades como Bogotá donde hay mayor oferta educativa para acceder a equipamientos que brinden este servicio. El Campus Universitario en Soacha es un proyecto arquitectónico con el objetivo de responder a las necesidades educativas superiores del municipio, por medio de 8 fases metodológicas que permiten realizar un análisis y diagnóstico en el municipio de Soacha para entender el funcionamiento del territorio y las necesidades que se presentan allí. Como resultado final, se plantea un equipamiento de educación superior, caracterizado por tener una tipología compacta y agrupar no solo actividades educativas sino actividades complementarias y recreativas, las cuáles responden a la vocación del territorio y a las áreas de conocimiento que cuentan con mayor demanda sin atender en el municipio. Del mismo modo, el proyecto responde a los indicadores establecidos en UI GreenMetric World University Ranking con el fin de promover el desarrollo sostenible en el campus universitario.spaAcceso abiertoArquitectura para la educaciónCampus universitarioEcocampus – Campus verdesUI GreenMetric World University RankingPermeabilidadCampus universitario en SoachaTrabajo de grado (Pregrado y/o Especialización)Architecture for educationUniversity campusEcocampus – greening campusesUI GreenMetric World University RankingPermeabilityinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2ACODAL. (2013). Manual de Aprovechamiento de Residuos Orgánicos a través de Sistemas de Compostaje y Lombricultura en el Valle de Aburrá. Recuperado el 17 de diciembre de 2020 de http://www.earthgreen.com.co/descargas/manual-compostaje.pdfAlcaldía Mayor de Bogotá. (2013). Arbolado urbano de Bogotá. 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