Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)Saray Muñoz, Nancy EsperanzaPascuales Figueroa, Sasha MarcelaPedraza Quiroga, Astrid Katherine2022-09-012022-09-012022-06-02http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/6895Given the current competitive scenario, global business trends recognize innovation and creativity as fundamental elements to stay afloat; however, the companies in the transforming link of the Colombian dairy sector require more work in innovation and creativity.Ante el actual escenario competitivo, las tendencias empresariales mundiales reconocen la innovación y la creatividad como elementos fundamentales para mantenerse a flote; no obstante, las empresas del eslabón transformador del sector lácteo colombiano requieren mayor trabajo en innovación y creatividad.spaAcceso abiertoCreatividad, factoresFactoresInnovaciónPropuesta de Mejora del Sistema de Gestión de Mantenimiento en la Empresa Transportliquidos S.A.STrabajo de grado (Pregrado y/o Especialización)Creativity, factorsFactorsInnovationinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2Aguilera, A. y Puerto D. P. (2012). Crecimiento empresarial basado en la Responsabilidad Social. Pensamiento & Gestión, (32), 1-26.Amabile, T. H. (1986). Social Influences on Creativity: The Effects of Contracted-for Reward. Journal of Personality and Social Psychology, 50 (1), 14-23Amit, R. & Schoemaker, P. J. (1993). Strategic Assetts and organizational Rent. Strategic management Joournal, 33-46.Bartlett, C. A., & Ghoshal, S. (1993). Beyond the m-form: toward a managerial theory of the firm. Strategic Management Journal, 23-45.Baucus, M. S., Norton, W. I., Baucus, D. A., & Human, S. E. (2008). Fostering Creativity and Innovation without Encouraging Unethical Behavior. Journal of business ethics, 97-115.Baumol, W. J. (1996). Entrepreneurship: Productive, unproductive and destructive. Journal Business Venture, 3-22.Bob, A. (2015). Open Innovation research: trends and influences – a bibliometric análisis. Journal of Innovation Management, 3 (2), 131-165. https://doi.org/10.24840/21830606_003.002_0010Cadwell, D. F. & O'Reilly, C. A. (2003). The determinants of team-based innovation in organizations; The role of social influence. Small Group Research, 497-517.Capodagli, B. & Jackson, L. (2010). Innovate the Pixar Way; Business lessons from the world's most creative playground. McGraw-Hill.Carro, R. & González, D. (2014). Proceso. En R. y. Carro, El Sistema de Produccion y Operaciones. (pág. 2). Mexico: Apunte de Estudio.instname:Universidad Antonio Nariñoreponame:Repositorio Institucional UANrepourl:https://repositorio.uan.edu.co/