Acosta Vega, RickBalcazar Ibarra, Jose Wider2021-09-082021-09-082020-10-20http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/4831The main objective of this research was to design a digital marketing plan for the Universidad Antonio Nariño, Santa Marta headquarters, in order to generate a greater recruitment of students in the enrollment of the different careers offered by this University. The study was developed with the methodology of a case study, with a mixed and descriptive approach, developed through a field design, with the use of investigative techniques such as direct observation, the questionnaire and the documentary review, as well as for the collection From the information, investigative instruments such as the interview and the survey were applied, which were applied to a previously defined population and in a sample calculated using the formula of Lincoln Shao (1996) for statistically infinite populations, obtaining a total of 385 individuals. In the first moment of the development of the work, a diagnosis was made, in which an analysis of the internal conditions of the Antonio Nariño University, Santa Marta headquarters was carried out, in which it was necessary to apply an interview to a section of the university, likewise An analysis of the external environment was carried out, for which a survey was applied to a population that is considered a target market of the Antonio Nariño University, Santa Marta, then an inferential analysis of the information obtained in the application of said instruments and the Findings were decisive for the elaboration of the SWOT matrix, in order to know the current conditions Antonio Nariño University headquarters Santa Marta, both in its internal structure and in relation to the conditions with its environment. Finally, the digital marketing plan designed to obtain a greater recruitment of students for this institution is proposed and the conclusions and recommendations of the study are exposed.La presente investigación tuvo como objeto principal diseñar un plan de marketing digital para la Universidad Antonio Nariño sede Santa Marta, a fin de generar una mayor captación de estudiantes en la en las matrículas de las distintas carreras ofertadas por esta Universidad. El estudio fue desarrollado con metodología de un estudio de caso, con enfoque mixto y de tipo descriptivo, desarrollado mediante un diseño de campo, con la utilización de técnicas investigativas como la observación directa, el cuestionario y la revisión documental, así mismo para la recolección de la información se aplicaron instrumentos investigativos como la entrevista y la encuesta, los cuales fueron aplicados a una población previamente definida y en una muestra calculada mediante la fórmula de Lincoln Shao (1996) para poblaciones estadísticamente infinitas, obteniendo un total de 385 individuos. En un primer momento del desarrollo del trabajo se realizó un diagnóstico, en el cual se realizó un análisis de las condiciones internas de la Universidad Antonio Nariño sede Santa Marta, en lo que fue necesario aplicar una entrevista a un estamento de la universidad, así mismo se hizo un análisis del ambiente externo, para lo cual se aplicó una encuesta a una población que se considera mercado objetivo de la Universidad Antonio Nariño sede Santa Marta, luego se realizó un análisis inferencial de la información obtenida en la aplicación de dichos instrumentos y los hallazgos fueron determinantes para la elaboración de la matriz FODA, con la finalidad conocer las condiciones actuales Universidad Antonio Nariño sede Santa Marta, tanto en su estructura interna como en relación con las condiciones con su entorno. Por último se plantea El plan de marketing digital diseñado para obtener una mayor captación de estudiantes para esta institución y se exponen las conclusiones y recomendaciones del estudiospaPlan, márketing digital, captación de estudiantes, Universidad, AnálisisPlan de marketing digital para una mayor captación de estudiantes en la Universidad Antonio Nariño Sede Santa Marta.Trabajo de grado (Pregrado y/o Especialización)Plan, digital marketing, student recruitment, University, Analysis.Acceso abiertoAmador, F. (2016). La planeación estratégica en el proceso administrativo. [En línea]. www.gestiopolis.com/la-planeacion-estrategica-en-el-proceso-administrativo. [Citado 08-05-2016].American Marketing Association (A.M.A.), Sitio web. URL: http://www.ama.org/, de la sección: Marketing Dictionary, en fecha: octubre 07, 2014.Anderson (1995): “Essentials of Personal Selling. The New Professionalism”. Englewood Clifs. New Jersey: Prentice Hall.Belch G. y Belch M., (2014). 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