2024-10-102024-10-10https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11538Currently, technologies ICTs offer different alternatives for use in education, thus making it easier for educational subjects to be able to more efficiently manipulate data, study tools, experiments, etc. All this through artificial intelligence. (AI) which have recently had an important impact on education. According to UNESCO (2019), it seeks to give good management to AI since it is a fact that they are now part of our lives. This work seeks to analyze the impact of artificial intelligence (AI) in positive aspects and others that are not so influential, in order to know and search for the ethical means for the proper use of artificial intelligence.En la actualidad las tecnologías TICS ofrecen diferentes alternativas de uso en la educación, dando así, facilidad a los sujetos educativos de poder manipular de manera más eficiente datos, herramientas de estudios, experimentos, etc. Todo esto por medio de las inteligencias artificiales (IA) las cuales de manera reciente han llevado un impacto importante en la educación. De acuerdo a la UNESCO (2019) se busca darle un buen manejo a las IA ya que es un hecho que ahora son parte de nuestras vidas. En este trabajo se busca analizar el impacto de la inteligencia artificial (IA) en aspectos positivos y otros no tan influyentes, con el fin de conocer y buscar, los medios éticos para el buen uso de las inteligencias artificiales.application/pdfhttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0TICsEducaciónIAretosICTseducationAIchallengesEl impacto de la inteligencia artificial en la educacióninfo:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2