Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)Muños, Rafael AntonioMeriño Thomas, Greisy Maileth2022-03-082022-03-082022-03-02http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/6113Currently, the Covid-19 pandemic has made us change the way we work, reinvent ourselves and that is why this business plan aims to determine the economic viability of digitally transforming the Guacamayal Cooperative of Farmers of Colombia - COOPRACOL in the commercialization of Products such as Cavendish Bananas, through electronic commerce, which consists of the purchase and sale of products through electronic means such as the Internet or other computer networks, which today constitutes a business model disruptive innovator of utmost importance with our national and international community and more at times when companies significantly seek cost reduction, efficient services, product quality, environmental protection and teleworking, in which the use of the new alternatives and supported business models of E-commerce becomes an important reason in the search of national and international markets based on technology 4.0, internet of things, artificial intelligence and cybersecurity. A strategic analysis will be carried out with the companies of its competence and the current situation of their business models implemented through internationalization.Actualmente la pandemia del Covid – 19 nos ha hecho cambiar la formas y manera de trabajar, de reinventarnos y es por eso que el presente plan de negocio tiene como objetivo determinar la viabilidad económica de transformar digitalmente la Cooperativa de Agricultores de Colombia de Guacamayal – COOPRACOL en la comercialización de Producto como el Banano tipo Cavendish, a través del comercio electrónico, el cual consiste en la compra y venta de productos a través de medios electrónicos como Internet u otras redes informáticas, que hoy en día se constituye en un modelo de negocio innovador disruptivo de suma importancia con nuestra comunidad nacional e internacional y más en los momentos en que las empresas buscan de forma significativa la disminución de costos, servicios eficiente, calidad en los productos, protección al medio ambiente y teletrabajo, en lo cual el uso de las nuevas alternativas y modelos de negocio apoyados del E-commerce se convierte en razón importante en la búsqueda de mercados nacionales e internacionales basados en la tecnología 4.0, internet de las cosas, inteligencia artificial y ciberseguridad.spaAcceso abiertoE-commerce,Transformación Digital,Logística,internacionalizaciónDiseño y creación de un portal web para la internacionalización del banano Cavendish por la cooperativa de agricultores de Colombia de Guacamayal- CoopracolTrabajo de grado (Pregrado y/o Especialización)E-commerce,Digital Transformation,Logistics,Internationalization.info:eu-repo/semantics/openAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2Augura. (2021). Augura. Obtenido de Augura: http://www.augura.com.co/wpcontent/uploads/2017/08/1.-El-Mercado-Bananero-Mundial.pdfBanafrucoop. (2021). Banafrucoop. Obtenido de Banafrucoop: http://www.banafrucoop.co/nosotros.htmlLópez, J. (2019). Plan de negocio crecimiento empresa de manjares Doña Leo. Obtenido de file:///C:/Users/JUAN%20JOSE/Documents/Juan%20Jose%20Lopez%20A/Juan%20Jose %20Lopez%20A/Maestria%20en%20Administracion%20UNIR%202019/Asignatura%2 06%20TRABAJO%20FINAL%20DEL%20MASTER/Recomendacionde%20de%20Trab ajo%20de%20Grado/EJEMPLO%20TFM%20Sobresaliente%2Smartpanel. (2021). Smartpanel. Obtenido de Smartpanel: https://www.smartpanel.com/transformacion-digital/Trade Map. (2021). Trade Map. Obtenido de Trade Map: https://www.trademap.org/Index.aspxSage. (2021). Sage. Obtenido de Sage: https://www.sage.com/es-es/crm-software/Coobamag. (2021). Coobamag. Obtenido de Coobamag: https://www.coobamag.co/Cardoso, P., Chavarro, A., & Ramírez, C. (2006). Teorías de internacionalización.instname:Universidad Antonio Nariñoreponame:Repositorio Institucional UANrepourl:https://repositorio.uan.edu.co/