Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)Parra, ClaudiaGutierrez Quintana, Miguel Angel2021-11-032021-11-032021-06-04http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/5150Approaching the statistics presented by entities such as the Colombian Institute of Legal Medicine or the Ministry of Education, exposes, almost immediately, alarming indices of difficulties related to violation of the norm, interpersonal violence and bullying or school bullying, problems that have been related by various authors to empathic conflicts.El aproximarse a las estadísticas expuestas por entidades como el Instituto Colombiano de Medicina Legal y Ciencias Forenses o el Ministerio de Educación, expone, casi de inmediato, índices alarmantes de dificultades relacionadas con violación de la norma, violencia interpersonal y matoneo o acoso escolar, problemáticas que han sido relacionadas por diversos autores a conflictos de Naturaleza empático.spaAcceso abiertoAdaptaciónEmpatía158Validación por jueces de la adaptación de la Empathy Task (ET) para su aplicación en niños, niñas y adolescentes entre 7 y 14 años de Colombia.Trabajo de grado (Pregrado y/o Especialización)AdaptationEmpathyinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2Adolphs, R. (1999). Social cognition and the human brain. Trends in cognitive sciences, 3(12), 469-479.Adolphs, R. (2001). The neurobiology of social cognition. Currentopinion in neurobiology, 11(2), 231-239.Atenas, T. Ciampi, E. Venegas, J. Uribe San Martín, R., y Cárcamo Rodríguez, C. (2019). Cognición Social: Conceptos y Bases Neurales. Revista chilena de neuro-psiquiatría, 57(4), 365-376.Ato, M., López-García, J. J., y Benavente, A. (2013). Un sistema de clasificación de los diseños de investigación en psicología. Anales de Psicología/Annals of Psychology, 29(3), 1038-1059.Ardila, A. (2005). Las afasias. Universidad de Guadalajara, Centro Universitario de Ciencias Sociales y Humanidades.Arenas C y Jaramillo N. (2017). Concepciones de la empatía a nivel general, psicológico y apartir de sus instrumentos de medición. Rev ElectrónicaPsyconex: Medellín, Colombia.Vol. 9 N° 15.Baez, S. Morales, J. Slachevsky, A. Torralva, T. Matus, C. Manes, F. Ibanez, A. (2016) Orbitofrontal and limbic signatures of empathic concern and intentional harm in the behavioral variant frontotemporal dementia. Cortex (ISSN 0010-9452) 75 (-), pp. 20-32.Baez, S. Herrera, E. Villarin, L. Theil, D. Gonzalez-Gadea, M. Gomez, P y Matthäus, F. (2013). Contextual social cognition impairments in schizophrenia and bipolar disorder. PloS one, 8(3), e57664.Baez, S., Herrera, E., García, A. M., Huepe, D., Santamaría-García, H., y Ibáñez, A. (2018). Increased moral condemnation of accidental harm in institutionalized adolescents. Scientific reports, 8(1), 11609.Burkitt, I. (2019). Emotions, social activity and neuroscience: The cultural-historical formation of emotion. New Ideas in Psychology, 54, 1-7.Cacioppo, J. T., yTassinary, L. G. (1990). Centenary of William James's Principles of Psychology: From the chaos of mental life to the science of psychology. Personality and Social Psychology Bulletin, 16(4), 601-611.instname:Universidad Antonio Nariñoreponame:Repositorio Institucional UANrepourl:https://repositorio.uan.edu.co/