Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)Briceño Martínez, John JairoVásquez Arango, Luz Angélica2021-03-092021-03-092020-11-27http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/2888PropiaWith the implementation of programs for over-age youth and adults, regulated through Decree 3011 of December 19, 1997 in Colombia, problems of coexistence arose within these days, which in many cases became even more difficult to deal with. drive for teachers, due to the particular conditions of students. In this research, the perceptions of students of the program for Extra-aged Youth and Adults are analyzed, on the weekend of the Diana Turbay IED School, their ages are between 14 to 58 years old and they attend the special school cycles integrated as follows: Cycle 1: first, second and third grades, Cycle 2: fourth and fifth grades, Cycle 3: sixth and seventh grades, Cycle 4: eighth and ninth grades. This study is carried out by completing a questionnaire on school coexistence for non-violence (CENVI) by the authors Muñoz, Becerra and Riquelme (2017) that consists of 79 items. It is concluded that the school coexistence in these students should be worked more strongly in those items where the perceptions have not been very favorable, for example: item 15 (behavioral dimension: kicking and pushing) items from 50 to 61 (coexistence management on the part of the teachers, which is low and should improve), items from 69 to 71 and from 72 to 76 (management of the institution that should also be more evident).Con la implementación de los programas para jóvenes en extra edad y adultos, reglamentados a través del Decreto 3011 del 19 de diciembre de 1997 en Colombia, se presentaron problemas de convivencia al interior de estas jornadas, que en muchos casos se volvieron aún más difíciles de manejar para los docentes, debido a las condiciones particulares de los estudiantes. En esta investigación se analizan las percepciones de estudiantes del programa para jóvenes en extra edad y adultos, en jornada fin de semana del Colegio Diana Turbay I.E.D., sus edades están comprendidas entre los 14 a 58 años y asisten a los ciclos lectivos especiales integrados así: Ciclo 1: grados primero, segundo y tercero, Ciclo 2: grados cuarto y quinto, Ciclo 3: grados sexto y séptimo, Ciclo 4: grados octavo y noveno. Este estudio se realiza mediante el diligenciamiento de un cuestionario de convivencia escolar para la no violencia (CENVI) de los autores Muñoz, Becerra y Riquelme (2017) que consta de 79 ítems. Se concluye que la convivencia escolar en estos estudiantes debe ser trabajada más fuertemente en aquellos ítems donde las percepciones han sido no muy favorables, por ejemplo: ítem 15 (dimensión conductual) ítems del 50 al 61 (gestión de la convivencia), ítems del 69 al 71 y del 72 al 76 (gestión de la institución).spaAcceso a solo metadatosjóvenes en extra edad y adultos, jornada fin de semana, convivencia escolar.La convivencia escolar en estudiantes en extra edad en una institución educativa en BogotáTesis y disertaciones (Maestría y/o Doctorado)extra-aged youth and adults, weekend day, school coexistenceinfo:eu-repo/semantics/closedAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_14cb1. Aldana, C., 2006. Aprender a convivir en un mundo de violencia. Cuadernos de Pedagogía, p. 4. 2. Álvarez García, D. y otros, 2010. La formación de los futuros docentes frente a la violencia escolar. Revista - psicodidactica, 15(35 - 36), p. 22. 3. Álvarez, D., Núñez, J. C. & Dobarro, A., 2013. 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