Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)Aibaceta, GriceldaMoscato, MónicaSchnersch, Ana2021-11-102021-11-102014-02-21http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/5220This paper is presented an accompanying proposal in the first steps of new teachers at the Training Institute de Bariloche, Argentina (continuing education). In addition, a reflection on the productions and the evaluation done by teachers was written. This program proposes to promote higher levels of professionalism from the first steps of employment, to provide support tools that facilitate teaching practices in line with the theoretical and methodological foundations of initial and individual institutional requirements where they are inserted.En este trabajo se presenta una propuesta de acompañamiento en sus primeros pasos de inserción laboral a profesores principiantes egresados del Instituto de Formación Docente de Bariloche, República Argentina (educación continua). Además, se realiza una reflexión sobre las producciones y la evaluación elaborada por los docentes. Con este acompañamiento se propuso favorecer mayores grados de profesionalidad desde los primeros pasos de inserción laboral, para brindar las herramientas que posibiliten sostener prácticas de enseñanza acordes con los fundamentos teóricos y metodológicos de la formación inicial y a los requerimientos institucionales particulares en donde se insertan.application/pdfspaAcceso abiertobeginners TeachersProfesores Principiantesscience educationEnseñanza de las Ciencias Naturalesconstruction MethodologyConstrucción MetodológicaLa The construction methodology in the teaching of natural sciences: Proposal for continuing education beginning teachers in primary educationLa construcción metodológica en la enseñanza de las Ciencias Naturales: Propuesta de formación continua a profesores principiantes en educación primariainfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/openAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2