2024-10-102024-10-10https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11207This research aims to study in depth how the consumer is protected in the area of electronic commerce, currently in Colombia it is going through the best time of electronic commerce due to the efficiency and economic, environmental and social privileges, the way of impact on the world for changing the way of doing business carried out by companies that implement it due to the innovation and organization that is generated, this is due to the rapid evolution of information and communication technologies. With e-commerce we refer to a new modality and the substantial leap of carrying out commercial and business activities using electronic media, this in order to optimize the internal and external management of their respective companies. Currently, to help the progress of companies, they must have mastery of information defining processes and innovating tools to implement in terms of quality, quantity and purely commercial techniques, also brings with it advantages and disadvantages for the consuming part what to the development of the current I will explain them in writing.Esta investigación tiene como objeto estudiar con profundidad como se protege el consumidor en materia del comercio electrónico, actualmente en Colombia se atraviesa por la mejor época del comercio electrónico debido a la eficacia y los privilegios económicos, ambientales y sociales, la manera de impacto en el mundo por cambiar la forma de hacer negocios que llevan a cabo las empresas que lo implementan debido a la innovación y organización que se genera, esto se da gracias a la rápida evolución de tecnologías de la información y comunicación. Con e-commerce nos referimos a una nueva modalidad y el salto sustancial de llevar a cabo actividades comerciales y empresariales haciendo uso de los medios electrónicos, esto con finalidad de optimizar la gestión interna y externa de sus respectivas empresas. Actualmente para ayudar al progreso de las empresas, éstas deben tener dominio de información definiendo procesos e innovando herramientas para implementar en cuanto a cuestiones de calidad, cantidad y técnicas netamente mercantiles, igualmente trae consigo ventajas y desventajas para la parte consumidora qué al desarrollo del actual escrito las explicaré.application/pdfDerechos de autor 2022 María Fernanda Rodríguez Morahttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0comercio electronicoprotecciónregulaciónconsumidorriesgosPROTECCIÓN AL CONSUMIDOR EN LA INTEGRACIÓN DEL COMERCIO ELECTRÓNICOinfo:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2