Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)Forero Londoño Oscar FernandoCamelo Moreno Adriana Carolina2024-08-292024-08-292024-06-072024-08-29https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/10142This doctoral research focused on determining the relationship between the production of children's visual narratives and the representations that boys and girls construct of their identity in school contexts. Using a qualitative approach based on a case study, supported by focus groups and classroom-based research-creation with the first-grade children and their families at the Instituto Pedagógico Arturo Ramírez Montufar (IPARM) of the National University of Colombia. The results revealed that visual narratives are fundamental tools that children used to actively express and shape their identityEsta investigación doctoral se enfocó en determinar la relación entre la producción de narraciones visuales infantiles y las representaciones que los niños y niñas construyen de su identidad en contextos escolares. Utilizando un enfoque cualitativo basado en el estudio de caso, apoyado en grupos focales y la investigación-creación en el aula con los niños, niñas y sus familias del grado primero del Instituto Pedagógico Arturo Ramírez Montufar (IPARM) de la Universidad Nacional de Colombia. Los resultados revelaron que las narrativas visuales son herramientas fundamentales que los niños emplearon para expresar y moldear activamente su identidad.pdfEspañolAcceso abiertoIdentidad infantilrepresentaciónsociología visuanarración visualescuelaAportes educativos de la sociología visual a la comprensión representacional de la identidad en la infanciaChild identityrepresentationvisual sociologyvisual narrativeschoolEstudio de casoinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2