Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)Ayala Rengifo, Martha LeonorSánchez La Rotta, Adriana Marcela2023-08-032023-08-032014-06-22http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/8378Medicine, despite being a discipline that has experienced enormous advances in the last century, has a teaching model that has changed little from that described by Abraham Flexner in the report presented in 1910 to the Carnegie Foundation (Borrell, 2005). The advent of new technologies, the advances and discoveries that have occurred in this period, highlight the need for teachers with the appropriate skills, aptitudes and knowledge to guide the training of the new generations of medical professionals, while at the same time being capable of adapting to the new legislative environments determined for the profession.La medicina, pese a ser una disciplina que ha tenido enormes avances en el último siglo, tiene un modelo de enseñanza que ha cambiado poco del que fue descrito por Abraham Flexner en el informe presentado en 1910 a la Fundación Carnegie (Borrell, 2005). La llegada de nuevas tecnologías, los progresos y descubrimientos que se han dado en este periodo, ponen de manifiesto la necesidad de tener docentes con capacidades , aptitudes y conocimientos adecuados para orientar la formación de las nuevas generaciones de profesionales de la medicina, a la par que son capaces de acoplarse a los nuevos entornos legislativos determinados para la profesión.spaAcceso abiertoEducación370La Historia de Vida del Dr. Jacinto Sánchez Angarita: Narrativas de formación didáctica en ginecobstetriciaTesis y disertaciones (Maestría y/o Doctorado)Educationinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2Al-Bawardy, R. (2009). Cross-cultural comparison of the patient-centeredness of the hidden curriculum betweenSaudi Arabian an ) US Medical schools. Med educ on line, 14-19.Aparicio, J. M. (2008). Construir con la razon y los sentidos. Buenos Aires: Nobuko.Argüello, A. (2006). El sistema de educacion médica en Colombia 100 años de atraso. Revista Ciencias de la salud, 73-81Astolfi, J. P. (2001). Conceptos lave en la didactica de las disciplinas. Sevilla: Diada Editora.Bautista N. (2011). Proceso de la investigación cualitativa. Epistemología, metodología y aplicaciones. . Colombia: Manual Moderno.Bolivar A. (2001). Investigacion Biografica- Narrativa en educacion. Madrid: La Muralla S.A.Bolívar, A. (2002). “¿De nobis ipsis silemus?”: Epistemología de la investigación Biográfico Narrativa en educación. Revista electrónica de Investigación educativa, Volumen 4 No 1.Bolívar, A. (2008). Didáctica y curriculum:de la modernidad a la postmodernidad. Archidona Málaga: Algibe.Bolívar, A. S. (2001). La investigación Biográfico Narrativa en educacion: Enfoque y metodología. Madrid: La Muralla.Bolívar. A., &. P. (2010). La investigacion Biografico -narrativa en educacion. Entrevista a Antonio Bolivar. Revista de educacion[en línea], http://200.16.240.69/ojs/index.php/, 201-212.instname:Universidad Antonio Nariñoreponame:Repositorio Institucional UANrepourl:https://repositorio.uan.edu.co/