Acosta Vega, Rick2023-03-012023-03-012023-02-22http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/7749This research project is called Marketing Plan for the K-RU-K Bakery located in Ciénaga, Magdalena. This was carried out taking into account the market, therefore, different investigations were carried out which helped to obtain the data with which different observations and recommendations could be made. One of the strategies that were addressed in this work was the development of a market research because the customer plays a key role in these businesses where competitiveness is very high and the implementation of the 4p's of marketing where specific recommendations are made based on an analysis made in order to achieve a high management and to generate greater competitiveness in terms of other local sector. Some of the recommendations made in the sections were, in plaza, which was the remodeling of the visual section of the same so that it adapts more to the needs or desires of consumers; in promotion, the OTL strategy was implemented which is based on advertising through the Internet; in person, the realization of talks or training with employees every 3 or 4 months in order to emphasize the importance of different sections such as teamwork and customer service; and finally in price, where it is sought that customers see greater importance to quality over price. Some of the subjects that helped in the elaboration of this research were: Probability and statistics, applied statistics and marketing.El presente proyecto de investigación se denomina Plan de Marketing para la Panadería KRU-K ubicada en Ciénaga, Magdalena. Este se llevó a cabo teniendo en cuenta el mercado, por esto, se realizaron diferentes investigaciones las cuales ayudaron a la obtención debida de los datos con los cuales se pudieron realizar diferentes observaciones y recomendaciones. Una de las estrategias que se abordaron en el presente trabajo, fue la elaboración de una investigación de mercado debido a que el cliente juega un papel fundamental en estos negocios donde la competitividad es muy alta y la implementación de las 4p´s del marketing en donde se hacen recomendaciones puntuales con base a un análisis realizado con el fin de lograr una alta gestión y poder generar una mayor competitividad en cuanto a los demás locales del sector. Algunas de las recomendaciones hechas en los apartados fueron, en plaza, la cual fue la remodelación del apartado visual del mismo para que se adapte más a las necesidades o deseos de los consumidores; en promoción, se implementara la estrategia OTL la cual tiene como base la publicidad por medio de internet; en persona, la realización de charlas o capacitaciones con los empleados cada 3 o 4 meses con el fin de recalcar la importancia de distintos apartados como trabajo en equipo y atención al cliente; y por último en precio, donde se busca que los clientes vean una mayor importancia a la calidad frente al precio. Algunas de las asignaturas que ayudaron a la elaboración de esta investigación fueron: Probabilidad y estadística, estadística aplicada y mercadotecnia.spaMarketing, Plaza, Promoción, Persona, Precio.Plan de marketing para la panadería K-RU-K ubicada en Ciénaga - MagdalenaTesis - Trabajo de grado - Monografia - PregradoopenAccessMarketing, Place, Promotion, Person, Price.