Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)Higuera Botia, NidiaManrique Salamanca, Karen Sofia2024-02-272024-02-272023-11-02http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/9459The lack of basic and elementary knowledge within organizations is one of the main factors that are experienced daily and that reflects the negative effect during the future process of the same, this is largely directed at the lack of organization led by management and detaching itself from the other areas that make up the appropriate procedure within the organization, repressing improvement and the search for optimal results in order to generate better profitability and adequate decision making, considering success, positioning and recognition in the market.La falta de conocimientos básicos y elementales dentro de las organizaciones son uno de los principales factores que se viven a diario y que reflejan el efecto negativo durante el proceso futuro de la misma, esto se encamina mucho en la falta de organización encabezado por la gerencia y desprendiéndose a las demás áreas que componen el procedimiento adecuado dentro de la organización reprimiendo la mejora y la búsqueda de resultados óptimos con el fin de generar una mejor rentabilidad y una adecuada toma de decisiones planteándose un éxito, posicionamiento y reconocimiento en el mercado.spaAcceso abiertoBalanced ScorecardindicadoresriesgosobjetivosestrategiasDiseño del balance Score Card para la empresa del sector de producción y comercialización de alimentosTrabajo de grado (Pregrado y/o Especialización)Balanced Scorecardindicatorsrisksobjectivesstrategiesinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2Altair Consultores . (2005). La Elaboración del Plan Estratégico . Revista Economia . Amigdio Rafael Sierra Contreras. (2013). El Concepto de Estrategia como Fundamento de Planeación Estrategica.Blanco, A. C. (1999). El enfoque Conductual Contable y su Reflejo en un Cuadro de Mando Integral.Camino, J., & Mas, C. (2015). Marketing Financiero: Estrategia y Planes de Acción para Mercados Complejos . Madrid: Esic Editorial.Chetty, Sylvie K. (1996). The Case Study Method for Research in Samall - and medium- Sized Firms. International Small Business Journal.Drucker, P. F. (1954). The Practice of Management. Argentina : Grupo Editorial Argentina .Fernandez. A. (2001). El Balanced Scorecard Ayudando a Implementar la Estrategia. Revista de Antiguos Alumnos IESE.Fernandez. A. (2001). El Balanced Scorecard Ayudando a Implementar la Estrategia. Revista de Antiguos Alumnos IESE.Kaplan y Norton . (1992). Cuadro de Mando Integral. Barcelona: Ediciones Gestón 2000 S.A.Kaplan y Norton . (1992). The Balanced Scorecard: Measure That Drive Performance . Harvard Business School Pres.Kaplan y Norton . (1996). The Balanced Scorecard: Translating Strategy Into Action . Boston : Harvard Business Review Press.instname:Universidad Antonio Nariñoreponame:Repositorio Institucional UANrepourl:https://repositorio.uan.edu.co/