2021-11-102021-11-10http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/5315Education is one of the main pillars to achieve social goals, such as reducing poverty and improving quality of life. In this sense, teachers become one of the most important gears in the educational system and therefore it is necessary to evaluate various qualitative and quantitative variables that allow them to choose a master program that meets their expectations. This research is intended as a guide for comparing the logistical aspects (such as location, modality and price), and academic aspects (such as research approaches and concentration areas of study, curriculum and degree requirements) among twenty Colombian universities, both public and private, that offer master degrees in education.La educación es uno de los pilares principales para alcanzar los objetivos sociales, como la reducción de la pobreza y la mejora de la calidad de vida. En este sentido, los docentes se convierten en uno de los engranajes más importantes del sistema educativo y por tanto es preciso que evalúen diversas variables cualitativas y cuantitativas que les permitan elegir un programa de maestría que cumpla con sus expectativas. Este trabajo de investigación pretende ser una guía que permita comparar los aspectos logísticos (como ubicación, modalidad y precio) y aspectos académicos (como enfoques de investigación y profundización, planes de estudios y requisitos de grado) entre veinte universidades colombianas, tanto públicas como privadas, que ofrecen maestrías en educación.application/pdfhttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0Colombiamaestrías en educacióndocentepúblicoprivadoaspectos logisticosaspectos acádemicosColombiamasters of educationteacherpublicprivatelogistics aspectsacademic aspectsComparative Analysis of Twenty Master’s Education Programs in ColombiaAnálisis comparativo de veinte programas de maestrías en educación en Colombiainfo:eu-repo/semantics/article