Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)Araque Moreno Olga LigiaHernández Sarmiento Karen DayanaLeguízamo Suárez Yina Paola2024-08-202024-08-202024-05-042024-08-20https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/10051PropiaThis research addressed the need to answer the problem question related to what are the most relevant socio-emotional and entrepreneurship skills that women inhabitants of the municipality of Tunja (Boyacá) have? Its main purpose was to determine these skills through three phases. In the first, the sociodemographic aspects were identified, in the second, the categories of socioemotional and entrepreneurship skills were analyzed, and finally, the qualitative results were described. For the development of this research work, a qualitative, descriptive approach was used; The design that was carried out was through action research.Esta investigación abordó la necesidad de responder a la pregunta problema relacionada con ¿cuáles son las habilidades socioemocionales y de emprendimiento más relevantes que tienen las mujeres habitantes del municipio de Tunja (Boyacá)?, su propósito principal fue determinar estas habilidades mediante tres fases. En la primera se identificaron los aspectos sociodemográficos, en el segundo se analizaron las categorías de habilidades socioemocionales y de emprendimiento y por último se describieron los resultados cualitativos.EspañolAcceso abiertoHabilidades SocioemocionalesEmprendimientoEmpoderamientoHabilidades sociemocionales emprendimiento en un grupo de mujeres habitantes del municipo de Tunja (Boyacá)Socioemotional SkillsEntrepreneurshipFemale EmpowermentEstudio descriptivoinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2