Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)Edwin Armando Guzmán UrregoGladys Argenis González Fernández2022-05-042022-05-042021-11-30http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/6441From the methodological point of view, this presentation is the result of correlational qualitative research, and in a mixed approach that collects information from testimonies and stories of people who were and are part of the transfer of life history as artist, trainer and manager of Gladys Argenis González. It tells how she managed to fulfill goals, dreams and how day by day she continues to work in order to leave a legacy forever, intending that she be remembered by future generations, with respect for doing cultural as an artist, trainer and manager with the firm purpose that this story serves as a guide, example and inspiration mainly for children and young people who wish to dabble in dance as an art.La ponencia es fruto de la investigación de carácter cualitativo de tipo correlacional, de enfoque mixto que recoge la información a partir de testimonios y relatos de personas que fueron y son parte en el trasegar de la historia de vida como artista, formadora y gestora de Gladys Argenis González. Esta investigación pretende generar un relato autobiográfico que dé cuenta de la trayectoria artística, pedagógica y de gestión cultural de la maestra Gladys Argenis González Fernández y su Fundación El Repique, evidenciando el impacto generado a la comunidad del Departamento de Casanare. Este trabajo se circunscribe en la categoría de Historias de vida armadas o editadas y da cuenta del recorrido de vida desde el año 2003 al 2021, tomando como fuentes a familiares, parejos de baile de sus primeras épocas, maestros y cultores del departamento que han sido testigos cercanos de la vida y obra.spaAcceso abiertoHistoria de VidaMaestraCasanare792Fundación el Repique, una apuesta de la maestra Gladys González Fernández. Relato autobiográfico.Trabajo de grado (Pregrado y/o Especialización)Life StoryTeacherCasanareinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2Abadia Morales, G. (1967). Compendio general del folclor colombiano. Bogota: Biblioteca Banco Popular.Aguilar Torres, A., & Pacheco Garcia, A. (2020). Organizaciones Culturales de la Sociedad Civil: Modelos de gestión cultural y administrativa. Estudios sobre las Culturas Contemporáneas, XXV(50), 49-67. Obtenido de https://www.redalyc.org/articulo.oa?id=31661318002Bailadores Unidos por la Tradición UPT. (11 de Noviembre de 2017). Caracterización del Baile del Joropo. Yopal, Casanare.Bourdieu, P. (2000). Cuestiones de sociología. Madrid: Ediciones ISTMOBueno Rodríguez, J. (2017). La danza folclorica en Caldas, Invetsigación de ritmos ancestrales|. Cali: Creative Commons.Cañon, J. C. (03 de Noviembre de 2021). Trayectoria artistica. (G. A. Fernandez, Entrevistador)Chaparro, A. B. (01 de Noviembre de 2021). Trayectoria Artisitca de la maestra Gladys Gonzalez. (G. Gonzalez, Entrevistador)Fernandez, L. M. (05 de Noviembre de 2021). Trayectoria Artistica de la maestra Gladys Gonzalez. (G. Gonzalez, Entrevistador)Gonzalez , H. (21 de 10 de 2021). Historia de Gladys Gonzalez. (G. Gonzalez , Entrevistador)Jara, G. (2019). Tradiciones del vestuario asociadas al baile del joropo en Casanare. Siglos XIX y XX. Cali: Proartes.instname:Universidad Antonio Nariñoreponame:Repositorio Institucional UANrepourl:https://repositorio.uan.edu.co/