Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)Cortés Cortés, Carolina2021-11-102021-11-102014-06-20http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/5231The article presents an analysis about conditions that made possible the radical transformation of the school administration, which involves passing from a responsible organizing discipline (subjects, spaces and tools) toward one that seeks to build moral codes of behavior, causing that new organizational school policies are appropriate for the subject as part of their own moral construction.El artículo presenta un análisis de las condiciones que han posibilitado la transformación radical de la administración escolar, que implica el paso de una disciplina encargada de organizar sujetos, espacios e instrumentos, hacia una que busca la construcción de códigos de comportamiento moral haciendo que las nuevas políticas organizacionales de la escuela sean apropiadas por los sujetos como parte de su propia construcción moral.application/pdfspaAcceso abiertoneoliberalismNeolibrealismobusiness managementGestión empresarialeducation managementGestión educativaeducational innovationInnovación educativagovernmentalityGubernamentalidadRationalityRacionalidadGovernment TechnologyTecnología de gobiernoEducation Management as Rationalization of Neoliberal ModelGestión educativa como racionalidad del modelo de escuela neoliberalinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/openAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2