2024-10-102024-10-10https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11524The objective of this presentation is to explore into the assessment and its relationship with interculturality and inclusion in the classroom, through the review of 12 articles, which allow us to understand at the assessment process is a system that adapts different methods that to current needs. This document intends to establish evaluation as an inclusive and intercultural process, being essential the use of different methodologies and strategies, which give importance to the diverse population that may be present in the classroom, promoting a culture of recognition and appropriation for the construction of a modern societyoriented to the principle of interculturality, basing the feedback as an important value in meaningful learning.El objetivo de esta ponencia es identificar la evaluación y su relación con la diversidad cultural e inclusión en el aula, por medio de la revisión de 12 artículos, los cuales permiten entender que el proceso de evaluación es un sistema que adapta los diferentes currículos a las necesidades actuales. El presente documento pretende relacionar la evaluación como un proceso inclusivo e intercultural, siendo primordial el uso de diferentes estrategias, como el análisis de la literatura, dando importancia a fomentar una cultura de reconocimiento y apropiación para la construcción de una sociedad moderna orientada al principio de interculturalidad, apoyando la retroalimentación como valor importante en el aprendizaje significativo.application/pdfhttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0inclusiónevaluaciónculturaadaptaciónpolíticas públicasinterculturalidadinclusionevaluationculturepublic policiesadaptationinterculturalityPerspectivas de la evaluación desde la diversidad e inclusión en el aulainfo:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2