Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)Montaña Martínez, Lady BibianaVelasco Cortes, Yury Maritza2023-07-282023-07-282023-06-05http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/8331Virtual higher education in Colombia has experienced remarkable growth in recent years. However, there are still significant barriers and challenges to face. This research reviewed the advances, strengthening of quality and challenges in virtual higher education in Colombia from the perspective of education administrationLa educación superior virtual en Colombia ha experimentado un valioso crecimiento en los últimos años. Sin embargo, todavía existen importantes barreras y desafíos que enfrentar. Esta investigación revisó los avances, fortalecimiento de la calidad y desafíos en la educación superior virtual en Colombia desde la perspectiva de la administración de la educación.spaAcceso abiertoAdministración de la EducaciónEducación superior virtualCalidadAccesibilidad65831.23 V433rRevisión de los Avances y Fortalecimiento de la Calidad de la Educación Superior en Modalidad Virtual en Colombia desde la Perspectiva de la Administración de la Educación.Trabajo de grado (Pregrado y/o Especialización)Education AdministrationVirtual higher educationQualityAccessibilityinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2Allen, I., & Seaman, J. (2017). Digital Compass Learning: Distance Education Enrollment Report 2017. Babson Survey Research Group. Obtenido de https://eric.ed.gov/?id=ED580868Al-Rahmi, W., Othman, M., & Musa, M. (2018). The impact of social media use on academic performance among university students: A pilot study. Journal of Information Systems Research and Innovation, 9, 1-10. Obtenido de https://www.academia.edu/11892267/The_Impact_of_Social_Media_use_on_Academic_Performance_among_university_students_A_Pilot_StudyAPA. (2017). Ethical principles of psychologists and code of conduct. Obtenido de https://www.apa.org/ethics/codeArboleda, N., & Rama, C. (2017). La educación virtual en la educación superior colombiana. Praxis & Saber, 8(16), 109-120. Obtenido de https://virtualeduca.org/documentos/observatorio/la_educacion_superior_a_distanci a_y_virtual_en_colombia_nuevas_realidades.pdfBallesteros, B. (2019). Tecnologías emergentes para la educación superior: revisión sistemática de la literatura. Revista Iberoamericana de Educación a Distancia, 22(1), 45-68. doi:10.5944/ried.22.1.23428Bartolomé, A., García, R., & Cabero, J. (2020). La formación del profesorado en tecnología educativa: barreras, necesidades y retos. Revista Latinoamericana de Tecnología Educativa, 20(64), 1-18. doi:https://doi.org/10.6018/red.413171Bates, A. (2019). Teaching in a Digital Age: Guidelines for Designing Teaching and Learning. Tony Bates Associates Ltd.Becerra, G. (2021). La Educación Virtual: Retos y Desafíos en Colombia. Obtenido de https://revistaempresarial.com/educacion/virtual/la-educacion-virtual-retosdesafios-colombia/Bergamin, P., Ziska, S., & Werlen, E. (2012). The relationship between flexible and selfregulated learning in open and distance universities. The International Review of Research in Open and Distributed Learning, 2, 101-123. Obtenido de https://www.researchgate.net/publication/228096391_The_Relationship_between_F lexible_and_Self--Regulated_Learning_in_Open_and_Distance_Universities#:~:text=Flexibility%20in %20learning%20provides%20a,condition%20for%20self%2Dregulated%20learning.Bolliger, D., & Martin, F. (2018). Instructor and student perceptions of online student engagement strategies. Distance Education, 39(4), 568-583.instname:Universidad Antonio Nariñoreponame:Repositorio Institucional UANrepourl:https://repositorio.uan.edu.co/