2024-10-102024-10-10https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11386Socialize the practical experience of the use of didactic material designed through Gamification for the development of critical thinking around the ethics of consumption within the framework of the didactic class of social sciences.The following questions allowed to articulate the development of this reflection and broaden the perspective of the use of gamification with a tool in school teaching.What is the challenge of thinking about the teaching of some social science topics in terms of gamification?How do the theoretical classes of the social sciences dialogue with didactic alternatives such as gamification?Socializar la experiencia práctica del uso de material didáctico diseñado a través de la Gamificación para el desarrollo de pensamiento crítico en torno a la ética del consumo en el marco de la clase de didáctica de las ciencias sociales.Los siguientes interrogantes permitieron articular el desarrollo de la presente reflexión y ampliar la perspectiva del uso de la gamificación con herramienta en la enseñanza escolar.¿Cuál es el desafío que representa pensar la enseñanza de algunas temáticas de las ciencias sociales en clave de gamificación?¿Cómo dialogan las clases teóricas de las ciencias sociales con alternativas didácticas como la gamificación?application/pdfDerechos de autor 2020 Universidad Antonio Nariñohttps://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/legalcodegamificacióndidácticaéticaciencias socialesgamificationdidacticethicssocial sciencesGamification as a didactic alternative for the reflection of the ethics of consumption in the framework of the social sciencesLa gamificación como alternativa didactica para la reflexión de la etíca del consumo en el marco de las ciencias socialesinfo:eu-repo/semantics/articlehttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2